In Interiorul Convertorului de Cuplu

Cum se poate vedea in imaginea de mai jos,in interiorul carcasei foarte solide a convertorului de cuplu sunt patru componente:
  • Pompa
  • Turbina
  • Statorul
  • Lichidul de transmisie


Carcasa convertorului de cuplu este conectata direct la motor prin volantul de la iesirea motorului ,astfel carcasa se invarte impreuna cu motorul, la orice turatie,chiar si in regim de relanti.Aripioarele care au rolul pompei convertorului sunt atasate de carcasa,astfel si acestea se invartesc in permananta la turatia motorului.Schema de mai jos arata cum sunt componentele conectate in convertorul de cuplu.

Pompa din interiorul convertorului de cuplu este o pompa centrifugala.In timp ce se invarte lichidul este indepartat inspre partea extrema a pompei,la fel cum masina de spalat indeparteaza apa in timpul centrifugarii.Lichidul este dat afara,astfel se creaza vacum,ceea ce atrage mai mult lichid in pompa.
Lichidul intra apoi in turbina,care este conectata direct la transmisie.Turbina transmite rotatia la transmisie,cea care apoi invarte rotiile masinii.Lamele turbinei sunt curbate inapoi,ceea ce inseamna ca lichidul care intra in turbina din exterior trebuie sa isi schimbe directia inainte de a iesi prin centrul turbinei.Aceasta schimbare a directiei lichidului face turbina sa se invarta.

Pentru a schimba directia unui obiect in miscare,trebuie sa ii aplici forta--nu conteaza daca daca acel obiect este o masina sau este un lichid.Si orice aplica forta unui obiect pentru a-i schimba directia,si acel lucru va simti aceea forta,doar ca in directia opusa.Deci cum turbina cauzeaza lichidul sa isi schimbe directia,tot asa si lichidul cauzeaza turbina sa se invarta.

Lichidul la iesirea turbinei are directia opusa decat cand a intrat.El se invarte exact in directia opusa a rotatiei pompei (si totodata a motorului,cum am mentionat pompa este conectata direct de carcasa convertorului de cuplu).Daca lichidului i-ar fi permis sa loveasca astfel pompa,ar solicita mult motorul,pierzandu-se astfel din eficienta si din putere.Tocmai de aceea convertorul de cuplu are stator.

In urmatorul articol voi descrie aceasta piesa mai in detalii.

Continuare>>Statorul

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate

Cele mai vizitate articole

Meniu